Klantenservice en veelgestelde vragen

Welkom bij de online klantenservice! Hier kunt u antwoord vinden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat u zoekt of heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op of laat een berichtje achter in de Chat!


Wanneer je naast de beschikbare informatie op onze website nog vragen hebt over een product of je wilt nog extra advies, dan kun je tijdens kantooruren onze klantenservice bereiken op 024-8200929 of via hier contact opnemen. Uiteraard ben je ook van harte welkom in onze werkschoenenwinkel. In onze werkschoenenwinkel bevindt zich ook ons Pas- & Meetcenter voor specifieke aanmeetsessies door één van onze werkschoenspecialisten.
Annuleren kan alleen als jouw bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Je bestelling is ons magazijn verlaten wanneer je van ons een Track&Trace ontvangen hebt. Annuleren doe je in Mijn Account onder bestellingen.  Is je bestelling toch al verzonden? Bel ons dan even op via 024-8200929 of stuur een bericht, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
Online orders kun je betalen met , , SEPA Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in je browser, naast de URL. Bedrijven die herhaaldelijk en meer dan € 300,- per jaar bestellen, kunnen ook op rekening kopen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 024-8200929 of per e-mail. In onze werkschoenenwinkel kun je met PIN of contant betalen.  
Kies het product dat je wilt kopen. Selecteer je schoenmaat. Hier zie je direct de prijs en of het artikel op voorraad is. Daarna klik op de groene knop "In winkelmand" om je product in je winkelmand te plaatsen. Hierna ga je direct naar de winkelwagen en kun je afrekenen. Wil je nog iets toevoegen dan klik je bovenin op de rode knop "verder winkelen" en kom je terug in de shop. In de winkelwagen kun je ook snel je aantallen wijzigen of je artikelen verwijderen mocht je dit willen. Daarna klik je op afrekenen. Als je al eens eerder bij ons besteld hebt, bestel je nog sneller via je ARBO Safety Shoes account omdat we je al kennen. Geen account? Deze maak je dan aan bij je eerste bestelling. Vul je gegevens in en kies voor een van de beveiligde betaalmethoden om af te rekenen. Na de afronding ontvang je een bevestiging van je bestelling.

Ruilen

Indien je een verkeerde maat of model hebt gekozen en deze wilt omruilen dan kan dat binnen 30 dagen en dat is eenmalig geheel gratis. Je kunt via onze klantenservice een retourformulier aanvragen. Je krijgt dan van ons een retourbon met de voorwaarde waaraan je retour dient te voldoen. Dit zijn de volgende voorwaarden:
  • De schoenen schoon, ongebruikt in de originele, onbeschadigde (ook niet beschreven) verpakking te retourneren. Zorg dus voor een omverpakking.
  • Indien het product gedragen, beschadigd of gebruikt is, sturen wij het naar je terug (uiteraard mag je de schoenen wel gewoon passen op een schone vloer).
  • Indien de verpakking beplakt, beschreven of beschadigd is, rekenen wij € 5 herverpakkingskosten.
Tevens ontvang je een GLS retourlabel die je op de doos kunt plakken. Dan lever je het pakket gratis in bij een van de GLS pakketshops. De dichtstbijzijnde pakketshop vind je via volgende link (https://www.gls-info.nl/Locator/Shop). Wanneer wij het pakket ontvangen hebben, sturen wij het gewensten model/maat weer kosteloos naar je toe.

Retour

Ben je niet tevreden over je aankoop en wil je het terugsturen en je geld terug ontvangen? Dat is uiteraard mogelijk. Binnen 30 dagen na ontvangst heb je de mogelijkheid om het product te retourneren. De kosten voor het terugsturen zijn hiervoor dan wel voor jezelf (ACTIE hele maand december is gratis retour!). Je mag het product eventueel ook zelf bij ons afgeven. Voor het retourneren gelden de volgende voorwaarden:
  • De schoenen schoon, ongebruikt in de originele, onbeschadigde (ook niet beschreven) verpakking te retourneren. Zorg dus voor een omverpakking.
  • Indien het product gedragen, beschadigd of gebruikt is, sturen wij het naar je terug (uiteraard mag je de schoenen wel gewoon passen op een schone vloer).
  • Indien de verpakking beplakt, beschreven of beschadigd is, rekenen wij € 10 herverpakkingskosten.
Wanneer wij het pakket ontvangen hebben, zorgen wij ervoor dat het bedrag uiterlijk na 14 dagen teruggestort is. Gebruikelijk is echter binnen 3 a 4 werkdagen.    

Gratis verzending

Wij versturen jouw bestelling geheel gratis vanaf 35,- exclusief btw. Bestel je voor minder van 35,- dan bedragen de verzendkosten maar 5,95 exclusief btw.

Levertijd

Plaats jij jouw bestelling voor 16:00 op werkdagen dan wordt deze diezelfde dag nog verstuurd. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de Track and Trace code zodat je de bestelling kunt volgen. Jouw bestelling wordt bezorgd door onze bezorgpartner GLS. De normale bezorgduur vind je hieronder.
  • Nederland(eilanden uitgezonderd): 1 werkdag
  • Eilanden: 1-3 werkdagen
  • Belgie: 1-2 werkdagen
  • Duitsland: 1-3 werkdagen
  • Bovenstaande tijden zijn ter indicatie waarbij 99% optijd geleverd wordt.

Een bezorgdatum kiezen

Nadat wij je bestelling verstuurd hebben, kun je via je Track&Trace je bezorging wijzigen. Hiervoor kan uit de vijf werkdagen na de verzenddatum worden gekozen. Voor de gekozen bezorgdatum wordt een tijdvenster gegeven. Nadat de optie "Bezorging op een bepaalde dag" is geselecteerd en bevestigd, zal GLS het pakket op de gewenste dag bezorgen.

Bezorging bij een GLS PakketShop

Ben je die dag onverhoopt toch niet thuis dan kun je de bestelling ook op een GLS PalletShop af laten leveren. GLS PakketShops hebben klantvriendelijke openingstijden, zodat pakketten kunnen worden afgehaald wanneer dit jou het beste uitkomt. Na de keuze voor de optie "Bezorging bij een GLS PakketShop", kan de gewenste GLS PakketShop worden gekozen. GLS stuurt het pakket door en levert het af bij de geselecteerde PakketShop als de keuze is bevestigd. Zo heb je toch nog dezelfde dag je bestelling in huis. Lukt het nu niet om je bestelling diezelfde dag nog af te halen dan is dat geen probleem. Het pakket wordt hier namelijk maximaal vijf werkdagen bewaard.

Ophalen bij een depot van GLS

Je kunt er ook voor kiezen om het pakket zelf bij een GLS-depot op te halen. Het pakket blijft dan in het depot dat voor het bezorgadres verantwoordelijk is en daar kun je het dan binnen vijf werkdagen komen ophalen. Na de keuze voor de optie "Zelf ophalen bij een GLS-depot" en ontvangst van de bevestiging, slaat GLS het pakket veilig voor je op tot je het komt afhalen.  
Wanneer je pakket niet binnen 5 werkdagen wordt afgehaald dan stuur GLS het terug naar ons. Neem dan contact op met onze klantenservice om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Uiteraard heb je de standaard garantie die een fabrikant hanteert. Dit is meestal 3 maanden op fabrieksfouten. Wij doen daar nog een schepje bovenop. Wij geven garantie op fabrieksfouten tot 6 maanden. Mocht je na deze periode toch een defect hebben, neem even contact op dan kijken we wat we voor je kunnen doen. Zijn je schoenen kapot of beschadigd door het gebruik dan valt dat niet onder fabrieksgarantie. Een claim aanvragen kan per e-mail. Stuur daarbij je factuurnummer en een afbeelding van de klacht, een algemene afbeelding van de schoenen en een afbeelding van het label. Het label zit meestal in of aan de tong binnenin de schoenen. Wij nemen je klacht dan zo spoedig mogelijk in behandeling.

Heb je iets besteld wat naar een onjuist adres wordt gestuurd en heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Geef het door aan onze klantenservice via 024-8200929. Dan kunnen wij het adres van de zending voor je aanpassen. Bij een verhuizing pas je makkelijk je adres aan in je eigen ARBO Safety Shoes-account onder adressen. Klik op bewerken en vul nu het juiste adres in.

Als je in de buurt van Wijchen bent, kun je je bestelling ook op komen halen in onze werkschoenenwinkel. Kies bij het afrekenen dan voor afhalen. Wij berichten je dan wanneer je bestelling klaar staat om afgehaald te worden.
Wanneer jou product onder garantie valt, wordt het product gerepareerd of vervangen. Afhankelijk wat de fabrikant kiest. In sommige gevallen kunnen wij het zelf repareren waardoor we in staat zijn het product weer sneller gerepareerd naar je toe te sturen. De doorlooptijd van claim tot reparatie bedraagt ongeveer 10 tot 15 werkdagen. In vele gevallen kunnen we dit dus sneller afhandelen doordat wij vaak zelf de reparatie uit kunnen voeren. Dan bedraagt de doorlooptijd 2 tot 3 werkdagen. Valt het defect buiten de garantieperiode dan kunnen wij deze vaak alsnog repareren. Vraag hiervoor een reparatieaanvraag aan via onze klantenservice. Voeg daarbij duidelijke afbeeldingen van de klacht zodat wij vooraf kunnen beoordelen of wij dit kunnen repareren en wat de kosten daarvan zullen zijn. Wij hebben een eigen schoenmakerij waardoor wij veel problemen op kunnen lossen.